Musli w nietypowej odsłonie

Musli w nietypowej odsłonie

Płatki śniadaniowe czy mieszankę musli najczęściej zalewamy mlekiem i traktujemy jako superszybkie śniadanie. Takie rozwiązanie oczywiście ma wiele zalet – głównie ze względu na to, że mleko (szczególnie odtłuszczone) to źródło pełnowartościowego białka, a także wapnia i wielu innych wartościowych składników. Ponadto jest to danie wybitnie szybkie do przygotowania, smaczne i na tyle proste, że nawet maluch sobie poradzi z jego przygotowaniem.

Jest jednak kilka innych sposobów, aby podać musli w innej odsłonie. Pamiętajmy o tym, że czym większe urozmaicenie naszej diety tym zdrowiej. Zachęcam więc do spróbowania musli z:

  • Sokiem owocowym bez dodatku cukru. Jeśli nasze musli jest mało słodkie (bo np. przeważają w nim kwaśniejsze dodatki i jest całkowicie pozbawione cukru) bardzo fajnie komponuje się z naturalnym sokiem owocowym. Możemy tu zaszaleć i wybrać praktycznie każdy smak według własnego gustu (szczególnie polecam sok z czarnej porzeczki, pomarańczy, a także jabłek). Można także zmieszać sok owocowy w dowolnej proporcji z wodą.

Zaletą zalewania musli świeżym sokiem jest to, że dostarczamy tym samym większą ilość witamin, a także składniki mineralne, które znajdują się w pełnoziarnistych płatkach zbożowych, orzechach będą lepiej wchłaniane przez nasz organizm. Przykładem tego jest żelazo występujące z płatkach owsianych, które wchłonie się lepiej jeśli w danym posiłku będzie spora zawartość witaminy C, a także śladowa ilość wapnia.

 

  • Dla wielbicieli słodkich smaków i zgrabnej sylwetki można połączyć odrobinę soku (tak, aby płatki lekko nim zmoczyć) i jogurtu naturalnego (najlepiej o zawartości tłuszczu nie więcej niż 2%). Danie równie szybkie w przygotowaniu, smaczne i jednocześnie korzystne dla figury.

 

  • Coraz więcej konsumentów rezygnuje ze spożywania produktów mlecznych i jego przetworów. Dlatego też konsumenci ci często hurtowo rezygnują z płatków śniadaniowych. Nic bardziej błędnego. Płatki śniadaniowe można zalać pysznym mlekiem sojowym (najlepiej o naturalnym smaku, aby wydobyć smak samego musli), mlekiem owsianym (idealnie się komponuje z mieszanką na bazie płatków owsianych), a także ryżowym. „Mleka” roślinne są najczęściej uzupełniane w różnego rodzaju witaminy i składniki mineralne, dzięki temu brak typowych produktów nabiałowych w codziennej diecie nie pociąga za sobą niedoborów pokarmowych.

 

  • Musli można także łączyć z serkiem homogenizowanym słodkim, ale uwaga – może się z tego zrobić bomba kaloryczna. Potraktujmy więc takie danie jako niewielki deser (szczególnie jeśli w naszym musli mamy kawałki czekolady) lub jako dobre paliwo do intensywnej aktywności fizycznej.

 

Zachęcam zatem do mieszania nie tylko składników samego musli, ale także jego dodatków.

Dietetyk Ewa Ceborska-Scheiterbauer

Poradnia Dietetyczna Food & Diet

Skomponuj swoje musli na www.mojemusli.pl !

Jaki będzie twój mix musli?

SKOMPONUJ MUSLI TERAZ >>

Dodaj komentarz