OWSIANKA – tak jak chcesz!

OWSIANKA – tak jak chcesz!

Wstajesz wcześnie rano? Nie masz pomysłu na śniadanie?
Nie masz czasu na długie przygotowywanie posiłku? Zrób  owsiankę!

Bardzo szybka w przygotowaniu owsianka na śniadanie to świetny pomysł. Wystarczy zalać ulubioną mieszankę musli zawierającą płatki owsiane mlekiem i gotować na wolnym ogniu delikatnie mieszając.Pyszna pobudzająca mieszanka rozbudzi Cię z rana!

Nie lubisz ciepłych suszonych owoców i dodatków? Zrób tradycyjną owsiankę i posyp ją swoją ulubioną mieszanką musli. Cała porcja da Ci siłę na kilka godzin i pozwoli przetrwać zimny poranek.

Płatki owsiane to nie tylko zastrzyk energii związany z wysoką zawartością węglowodanów złożonych, które stopniowo uwalniają się do krwiobiegu pozwalając zachować uczucie sytości na dłużej. To także danie bogate w błonnik, któremu przypisuje się bardzo pozytywny wpływ na zdrowie. Wspomaga on perystaltykę jelit, współdziała w wymiataniu wolnych rodników, pomaga zmniejszyć ryzyko chorób układu krążenia i wpływa na uczucie sytości wypełniając żołądek, wspomagając tym samym proces odchudzania. Błonnik jest także ważnym elementem diety w profilaktyce nowotworów jelita grubego, jednego z najczęściej obecnie występujących w Polsce nowotworu.
Duża dawką błonnika wspomaga odchudzanie, ale także wpływa korzystnie na obniżenie stężenie cholesterolu i triglicerydów we krwi.

Warto także zauważyć, że owsianka z suszonymi lub liofilizowanymi owocami, orzechami czy pestkami to kombinacja wielu składników mineralnych i witamin. Jest to  bardzo dobre, zdrowe źródło magnezu a w połączeniu z mlekiem dodatkowo wskazana dawka wapnia. A co ważne ich stosunek w tym daniu jest idealny, według zaleceń powinien wynosić 2:1 (magnez do wapnia). Zbyt duża ilość wapnia w diecie może wpływać na zmniejszenie przyswajania magnezu, a jego brak może wpływać na zmniejszenie przyswajalności wapnia. Dlatego właśnie odpowiednia proporcja tych dwóch składników mineralnych względem siebie jest tak bardzo ważna.

Do owsianki możesz wybrać wiele owoców – jednak najlepiej sprawdzają się rodzynki, jabłko, suszone śliwki czy morele. Podczas ich gotowania nasączają się ponownie płynem, a przez to zyskują nowy smak.

Święta coraz bliżej. Chcesz przybliżyć sobie ich magię? Dodaj do owsianki cynamon, kardamon czy skórkę pomarańczy z goździkami. Uczucie ciepła wypełni nie tylko Twoje ciało, także duszę!

Patrycja Rudnicka
Ewa Ceborska-Scheiterbauer

Skomponuj swoje musli tak jak chcesz na www.mojemusli.pl ! Jaki będzie to muslimix w niesamowitej tubie? mojemusli – smacznie, zdrowo i według własnych upodobań ! Owsianka – zrób ją tak jak chcesz !

SKOMPONUJ MUSLI TERAZ >>

Dodaj komentarz